Dostęp do informacji publicznej - Komenda Powiatowa Policji w Zgorzelcu

Biuletyn Informacji Publicznej

Dostęp do informacji publicznej

NFORMACJA PUBLICZNA

Zgodnie z art. 1 Ustawy z dnia 6 września 2001 roku o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. 2018, poz. 1330 t. j.) „każda informacja o sprawach publicznych stanowi informację publiczną w rozumieniu ustawy i podlega udostępnieniu na zasadach i w trybie określonych w niniejszej ustawie”, nie mniej na podstawie art. 5 Ustawy prawo do informacji publicznej podlega ograniczeniu w zakresie i na zasadach określonych w przepisach o ochronie informacji niejawnych oraz o ochronie innych tajemnic ustawowo chronionych.

Ponadto zgodnie z orzeczeniem Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 20 listopada 2003 roku (II SAB 372/03) obowiązek udostępnienia informacji publicznej nie dotyczy informacji ogólnodostępnej bądź informacji będącej już w posiadaniu wnioskującego o jej udostępnienie.

ZASADY UDZIELANIA INFORMACJI PUBLICZNEJ NA WNIOSEK

Udostępnienie informacji na wniosek następuje bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli udostępnienie informacji publicznej we wskazanym terminie będzie niemożliwe, zostaniecie Państwo powiadomieni, o powodach opóźnienia w przekazaniu informacji oraz o nowym terminie realizacji wniosku, nie dłuższym jednak niż 2 miesiące.

Jeżeli środki techniczne, którymi dysponuje podmiot obowiązany do udostępnienia informacji publicznej, nie umożliwiają jej udostępnienia w sposób i formie określonych we wniosku, podmiot powiadamia pisemnie Wnioskodawcę o przyczynach braku możliwości udostępnienia informacji zgodnie z wnioskiem i wskazuje w jaki sposób lub w jakiej formie informacja może być udostępniona niezwłocznie.

W takim przypadku, jeżeli Wnioskodawca nie złoży wniosku o udostępnienie informacji w sposób lub formie wskazanych w powiadomieniu, postępowanie o udostępnienie informacji umarza się.

OPŁATY

Dostęp do informacji publicznej jest bezpłatny. Wyjątek stanowi sytuacja, w której podmiot zobowiązany do udostępnienia informacji publicznej ma ponieść dodatkowe koszty związane ze wskazanym we wniosku sposobem udostępnienia lub koniecznością przekształcenia informacji w formę wskazaną we wniosku. Wówczas podmiot ten może pobrać od wnioskodawcy opłatę w wysokości odpowiadającej tym kosztom, o czym informuje Wnioskodawcę w terminie 14 dni od złożenia wniosku. Udostępnienie informacji zgodnie z wnioskiem następuje po upływie 14 dni od powiadomienia wnioskodawcy, chyba że Wnioskodawca dokona w tym terminie zmiany wniosku w zakresie sposobu lub formy udostępnienia informacji albo wycofa wniosek.

ODMOWA LUB UMORZENIE POSTĘPOWANIA

Odmowa udostępnienia informacji publicznej oraz umorzenie postępowania o udostępnienie postępowania o udostępnienie informacji następują w drodze decyzji, od której służy odwołanie w terminie 14 dni. Pozostałe kwestie związane z decyzją regulują przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego

SKŁADANIE WNIOSKÓW

W celu uzyskania informacji publicznej, która nie została zawarta na stronie podmiotowej BIP KPP w Zgorzelcu, prosimy o przekazanie wniosku o udostępnienie informacji publicznej na poniższy adres, listem tradycyjnym lub w wersji elektronicznej. 

PRZED ZŁOŻENIEM WNIOSKU

Zachęcamy Państwa do zapoznania się z Ustawą o dostępie do informacji publicznej.

Dla ułatwienia proponujemy także skorzystanie ze wzoru wniosku o udostępnienie informacji publicznej zamieszczonego w plikach do pobrania.


16 czerwca 2016 roku weszła w życie Ustawa o ponownym wykorzystaniu informacji sektora publicznego (Dz. U. z 2018 roku poz. 1243t. j. ), regulująca tryb zwracania się o informację do ponownego wykorzystania oraz udzielania informacji przez zobowiązany organ.

Szczegółowe informacje znajdują się w zakładce „ponowne wykorzystanie informacji”.


Nasz adres:

Komenda Powiatowa Policji w Zgorzelcu

ul. Bohaterów II Armii Wojska Polskiego 12G

59-900 Zgorzelec

kpp@zgorzelec.wr.policja.gov.pl

 

Skrzynka mailowa obsługiwana jest od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30 - 15:30.

 


POUCZENIA RODO

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest jest Komendant Powiatowy Policji w Zgorzelcu z siedzibą ul.Bohaterów II Armii Wojska Polskiego 12G, 59-900 Zgorzelec.

Inspektor ochrony danych osobowych KPP w Zgorzelcu: telefon 47 87 322 96, e-mail iod.kpp@zgorzelec.wr.policja.gov.pl.

Nadzór nad prawidłowym przetwarzaniem danych osobowych w Komendzie Powiatowej Policji w Zgorzelcu sprawuje inspektor ochrony danych osobowych KPP w Zgorzelcu: telefon 47 87 322 96, e-mail iod.kpp@zgorzelec.wr.policja.gov.pl.

Pani/Pana dane osobowe będą wykorzystywane w celu udzielenia Pani/Panu odpowiedzi na złożony wniosek w trybie przepisów ustawy o dostępie do informacji publicznej.

Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie przepisów ustawy o dostępie do informacji publicznej oraz przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego.

Pani/Pana dane osobowe:

- będą udostępniane wyłącznie podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa oraz

- nie będą wykorzystywane w celu profilowania.

Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez czas realizacji sprawy, a następnie archiwizowane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

Przysługuje Pani/Panu prawo do treści danych oraz ich sprostowania.

Przysługuje także Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Podanie Pani/Pana danych osobowych jest dobrowolne, z zastrzeżeniem obowiązku przekazania takich danych w przypadku konieczności skorzystania z trybu administracyjnego w myśl przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego (np. wydanie decyzji administracyjnej).

 

Pliki do pobrania

Metryczka

Data publikacji : 18.03.2009
Data modyfikacji : 25.11.2024
Podmiot udostępniający informację:
Komenda Powiatowa Policji w Zgorzelcu
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
Antoni Owsiak
Osoba udostępniająca informację:
Antoni Owsiak KPP Zgorzelec
Osoba modyfikująca informację:
Agnieszka Goguł
do góry